02 de maig, 2022
Troballa al riu La Femosa
Ahir al 3 trams del riu Femosa, entre Les Borges Blanques i Juneda, en
Rafael Rocaspana va fer un mostreig dels peixos que tenim i no
coneixem.
Hi van assistir gent de la Banqueta de Juneda i del Centre Excursionista de les Borges i Ateneu Popular Garriguenc.
Rafel Rocaspana
Peixos de la Femosa
Com heu vist, ahir vam fer un mostreig de peixos a la Femosa per veure si hi trobàvem peixos. I sí, com no podia fallar, allí estan. Quina capacitat d'adaptació. Si hi ha aigua (neta), els peixos hi són .
Al punt superior (Borges) hi vam trobar barb cua-roig que és l'espècie autòctona que originalment vivia en la majoria de rius petits de la Plana.
Al punt mig (entre Borges i Juneda) hi havia una barreja de gobi, bagra i barb cua-roig.
Al punt inferior (Juneda) la població estava dominada per gobis i algun barb cua-roig.
Els gobis s'haurien de considerar introduïts, tot i que de moment la legislació els considera autòctons. Al llibre dels peixos continentals de Catalunya ja es considera al·lòctona.
En conclusió, la presencia de peixos a la Femosa li dona molt de valor de conservació. I que hi hagi barb cua-roig (espècie protegida en categoria vulnerable) li dona un valor molt més alt.
28 de març, 2022
12 de març, 2022
Un dissabte al matí visitant el Parc del Reguer de Tornabous
Gràcies a una de les nostres Entitats, Amics del Parc del Reguer de Tornabous, avui dissabte al mati hem pogut gaudir de les millores que estan realitzant, un pont nou,una possible bassa-peixera, neteja malesses i un mural protegit que en han cedit l'honor d'inaugurar-lo.
Gràcies també a la Llar de Jubilats de Tornabous en haver cedit el local per fer una jornada de treball de la nostra Xarxa. I, com no donar-los-hi també, gracies al forner de Tornabous i president dels Amics del Parc del Reguer, en Ferran Farré, per les seves coques, uummmm, i els demès membres per la seva col·laboració
Fan un molt bon treball
Als capvespres estiuencs organitzen festivals de música i altres activitats
24 de febrer, 2022
Ara a Bellvís, dos dies després dels incendis al Palau d'Anglesola i Juneda
Avui dijous 24 de febrer, a Bellvís, 3a séquia
No guanyem per sotracs!
Més de 250 arbres, era una banqueta amb molts trams amb 2 rengleres a cada costat
Hem fet denuncia als Mossos
La Plataforma Canal Viu es persona a la Comissaria dels Mossos a presentar denuncia pels incendis intencionats a la 3a sèquia del Canal d’Urgell
Avui membres de la Plataforma Canal Viu han anat a la Comissaria dels Mossos d’Esquadra del Pla d’Urgell a presentar denúncia pels últims incendis provocats a la 3a séquia del Canal d’Urgell, ahir al terme municipal de Bellvís i en dies anteriors al terme del Palau d’Anglesola.
Des de les entitats ambientalistes veiem una clara intencionalitat en aquests fets. Si els produïts aquesta setmana, ho sumem als quatre incendis també intencionats de l’any passat al Palau d’Anglesola veiem amb gran preocupació el futur d’aquests espais, autèntics refugis de vida i biodiversitat en un territori mancat de vegetació natural.
Valorem en a prop de 500 arbres afectats per aquests focs no fortuïts.
23 de febrer, 2022
Altra vegada crematoris d'arbres a banquetes del Palau d'Anglesola i Juneda
Tornen els incendis a la banqueta del Palau d’Anglesola
Aquesta setmana han tornat a posar foc en un tram de la banqueta del canal, prop del circuït de motocròs.
És un tram ja molt castigat per incendis anteriors, amb arbres molt malmesos i que ara caldrà valorar quins s'hauran de treure.
La Casa Canal ha fet la pertinent denúncia i està valorant altres actuacions per evitar nous incendis.
Des de la Plataforma Canal Viu rebutgem aquestes practiques incíviques que posen en un seriós perill aquests espais d’alt valor ambiental i d’esbarjo per la gent del territori.
Per poder avançar cap a una veritable ambientalització del territori, caldria donar als arbres una protecció real, a l’alçada de la importància que tenen tant en l’àmbit ambiental, com paisatgístic com de salut cap a les persones.
Al Palau d'Anglesola, 3a séquia, tocant al pont de La lletra
A Juneda, 4a séquia, a la zona del Pont Negre
Creiem en la importància del nostre manifest, o aconseguim una protecció Real o no tindrem temps de plantar que ja s'ho hauran carregat
La Casa Canal ha posat la denuncia corresponent
15 de febrer, 2022
Fem entrega de la lámina dels ocells del Canal d'Urgell i entorn
Des de fa dies les nostres Entitats Locals de la Plataforma Canal Viu fan entrega de la làmina del ocells del Canal d'Urgell i entorn a diferents escoles i entitats del nostre àmbit
Consorci de l'Estany d'Ivars i Vila-Sana
Escola Joaquim Palacin de Bellvís



























