02 de maig, 2022

Assistim a la Fira del Roser de Penelles

 


Troballa al riu La Femosa

  Ahir al 3 trams del riu Femosa, entre Les Borges Blanques  i Juneda, en Rafael Rocaspana va fer un mostreig dels peixos que tenim i no coneixem.
Hi van assistir gent de la Banqueta de Juneda i del Centre Excursionista de les Borges i Ateneu Popular Garriguenc.






 

 

Rafel Rocaspana

Peixos de la Femosa

Com heu vist, ahir vam fer un mostreig de peixos a la Femosa per veure si hi trobàvem peixos. I sí, com no podia fallar, allí estan. Quina capacitat d'adaptació. Si hi ha aigua (neta), els peixos hi són .

Al punt superior (Borges) hi vam trobar barb cua-roig que és l'espècie autòctona que originalment vivia en la majoria de rius petits de la Plana.

Al punt mig (entre Borges i Juneda) hi havia una barreja de gobi, bagra i barb cua-roig.

Al punt inferior (Juneda) la població estava dominada per gobis i algun barb cua-roig.

Els gobis s'haurien de considerar introduïts, tot i que de moment la legislació els considera autòctons. Al llibre dels peixos continentals de Catalunya ja es considera al·lòctona.

En conclusió, la presencia de peixos a la Femosa li dona molt de valor de conservació. I que hi hagi barb cua-roig (espècie protegida en categoria vulnerable) li dona un valor molt més alt.

12 de març, 2022

Un dissabte al matí visitant el Parc del Reguer de Tornabous

 Gràcies a una de les  nostres Entitats, Amics del Parc del Reguer  de Tornabous, avui dissabte al mati hem pogut gaudir de les millores que estan realitzant, un pont nou,una possible bassa-peixera, neteja malesses i un  mural protegit   que en han cedit l'honor d'inaugurar-lo.   

Gràcies també a la Llar de Jubilats de Tornabous en haver cedit el local per fer una jornada de treball de la nostra  Xarxa.   I, com no donar-los-hi també, gracies  al forner de Tornabous i president dels Amics del Parc del Reguer, en Ferran Farré, per les seves coques, uummmm,  i els demès membres per la seva col·laboració

Fan un molt bon treball

 


 






Als capvespres estiuencs organitzen festivals de música i altres activitats

 

 

24 de febrer, 2022

Ara a Bellvís, dos dies després dels incendis al Palau d'Anglesola i Juneda

 Avui dijous 24 de febrer,  a Bellvís, 3a séquia

No guanyem per sotracs!

Més de 250 arbres, era una banqueta amb molts trams amb  2 rengleres a cada costat

Hem fet denuncia als Mossos 

La Plataforma Canal Viu es persona a la Comissaria dels Mossos a presentar denuncia pels incendis intencionats a la 3a sèquia del Canal d’Urgell

Avui membres de la Plataforma Canal Viu han anat a la Comissaria dels Mossos d’Esquadra del Pla d’Urgell a presentar denúncia pels últims incendis provocats a la 3a séquia del Canal d’Urgell, ahir al terme municipal de Bellvís i en dies anteriors al terme del Palau d’Anglesola.
Des de les entitats ambientalistes veiem una clara intencionalitat en aquests fets. Si els produïts aquesta setmana, ho sumem als quatre incendis també intencionats de l’any passat al Palau d’Anglesola veiem amb gran preocupació el futur d’aquests espais, autèntics refugis de vida i biodiversitat en un territori mancat de vegetació natural.
Valorem en a prop de 500 arbres afectats per aquests focs no fortuïts.

 


 











23 de febrer, 2022

Altra vegada crematoris d'arbres a banquetes del Palau d'Anglesola i Juneda

 


 

Tornen els incendis a la banqueta del Palau d’Anglesola
Aquesta setmana han tornat a posar foc en un tram de la banqueta del canal, prop del circuït de motocròs.
És un tram ja molt castigat per incendis anteriors, amb arbres molt malmesos i que ara caldrà valorar quins s'hauran de treure.
La Casa Canal ha fet la pertinent denúncia i està valorant altres actuacions per evitar nous incendis.
Des de la Plataforma Canal Viu rebutgem aquestes practiques incíviques que posen en un seriós perill aquests espais d’alt valor ambiental i d’esbarjo per la gent del territori.
Per poder avançar cap a una veritable ambientalització del territori, caldria donar als arbres una protecció real, a l’alçada de la importància que tenen tant en l’àmbit ambiental, com paisatgístic com de salut cap a les persones
.

 







Al Palau d'Anglesola, 3a séquia, tocant al pont de La lletra

A Juneda, 4a séquia,  a la zona del Pont Negre

Creiem en la importància del nostre manifest, o aconseguim una protecció Real o no tindrem temps de plantar que ja s'ho hauran carregat

La Casa Canal ha posat la denuncia corresponent







15 de febrer, 2022

Fem entrega de la lámina dels ocells del Canal d'Urgell i entorn

 Des de fa dies les nostres Entitats Locals de la Plataforma Canal Viu  fan entrega de la làmina del ocells  del Canal d'Urgell i entorn a diferents escoles  i entitats del nostre àmbit

 

  
 
Presentant-la als mitjans


A la Fundació Canals d'Urgell



Al parc Núria Borràs de Les Borges Blanques
  

 


Escola Verda Arnau Berenguer del Palau d'Anglesola

 

  Al  Vedruna Mollerussa

  Gerència del Consell   Comarcal del pla d'Urgell

President del Consell Comarcal del Pla d'Urgell

  Francesc Canosa, escriptor de La Noguera i director de La Mira
 
Consorci de l'Estany d'Ivars i Vila-Sana

Escola Joaquim Palacin de Bellvís
Consorci de l'Estany d'Ivars i Vila-Sana
 

Centre de Recuperació de Fauna de Vallcalent
     

Escola Arrels de Mollerussa








Institut Ignasi Peraire de Mollerussa



Escola Sant Jordi de Puigverd  de Lleida


Biblioteca de Puigverd de Lleida





Escola Mossèn Ton Clavé de Vila-Sana




Entrega de làmines als Serveis Educatius del Pla d'Urgell.
Les faran arribar a les escoles que participen al Seminari d'Escoles Verdes





Col·legi Públic Els Til·lers     de Artesa de Lleida





A    Comarques de Ponent




A Espais de Ponent